Jestliže vám pro četbu křesťanského internetu nezbývá čas na čtení Bible, nečtěte internet!

Farářské střípky

123. A jeho jméno je Rouhání. Iránský muslimský prezident.

122. Co je modlitba? Rozhovor s Bohem, vysekne evangelík. A už sis někdy s Bohem povídal? Ne, Bůh mlčí. – Že takový rozhovor vyrůstá ze spočinutí před Bohem, to mu ovšem taky nic neříká.

121. "Tu levou nohu má od Boha." - Mistrovství světa ve fotbale.

120. Zdržela mě na ulici cigánka, že mi chce povědět, co mě čeká. Když jsem ji řekl, že jsem křesťan, požehnala mi a ustoupila z cesty. Vida.

119. "Vzal její hřích na sebe" u G. Greena znamená, že "si nasadil kondom při souloži s katoličkou".

118. Poznal jsem dalšího člověka, který se ujímá zatoulaných koček. Stále však neznám nikoho, kdo by se nezištně ujímal zbloudilých lidí.

117. Při výstupu na Svatý kopeček se bavili komentováním jednotlivých zastavení křížové cesty: "Hele, zase o něco zakopl."...

DALŠÍ "STŘÍPKY" JSOU VE SLOŽKÁCH VPRAVO

Vše je tak, jak má být

Marie Magdaléna tiší Ježíše: nestarej se, přestaň přemýšlet nad problémy,
nenech se rušit, všechno je v pořádku, vše je dobré, na nic nemysli
chceme, aby ses dobře prospal, svět se přece bude otáčet i bez tvého starání
a ženy apoštolů ji v tomto svým sborem podporují
Máři Magdaléna chce Ježíše konejšit, tišit, zklidňovat vonnými mastmi

teď do toho vtrhne Jidáš a Máři obviní:
tu mast, kterou plýváš, tu jsme mohli prodat za velké peníze a jimi pomoci těm, kdo umírají hladem,
a Jidáš hledá souhlas také u Ježíše: na těch bídných přece záleží více než na tvých nohou a vlasech?

a Ježíš tedy do toho vstoupí:
přece si Jidáši nemyslíš, že je v našich možnostech změnit osud chudých?
chudí budou stále a budou se se svou chudobou rvát
a teď nutno z angličtiny:
podívej se na to štěstí, co teď máš
buď rád, že máš mne,
budeš smutný, až já tady nebudu, až mě ztratíš

1. nech se nést na vlnách řeky spánku a snů
k tomu dva biblické texty:
Ježíš spí při bouři na moři:
Mk 4:36 I opustili zástup a odvezli ho lodí, na které byl. A jiné lodi ho doprovázely. 37 Tu se strhla velká bouře s vichřicí a vlny se valily na loď, že už byla skoro plná. 38 On však na zádi lodi na podušce spal. I probudí ho a řeknou mu: "Mistře, tobě je jedno, že zahyneme?" 39 Tu vstal, pohrozil větru a řekl moři: "Zmlkni a utiš se!" I ustal vítr a bylo veliké ticho. 40 A řekl jim: "Proč jste tak ustrašení? Což nemáte víru?"
situace vypadá jako ohrožení, ale Ježíš ví, že mu bouře a vítr nemohou ublížit, protože ony jsou v rukou Božích
učedníky strach vede k zoufalství a k výčitkám

a chvála žalmisty:
Ž 4:9 Pokojně uléhám, pokojně spím, neboť ty sám, Hospodine, v bezpečí mi dáváš bydlet.
v jistotě Boží ochrany může věřící člověk pokojně spát
provází ho jistota, že Bůh pro svého věrného koná i divy,
zatímco on sám, i kdyby se ustaral, klid si nezajistí

2. chudí budou stále
J 12:2 Připravili mu tam večeři; Marta při ní obsluhovala a Lazar byl jeden z těch, kteří byli s Ježíšem u stolu. 3 Tu vzala Marie libru drahého oleje z pravého nardu, pomazala Ježíšovi nohy a otřela je svými vlasy. Dům se naplnil vůní té masti. 4 Jidáš Iškariotský, jeden z jeho učedníků, který jej měl zradit, řekl: 5 "Proč nebyl ten olej prodán za tři sta denárů a peníze dány chudým?" 6 To řekl ne proto, že by mu záleželo na chudých, ale že byl zloděj: měl na starosti pokladnici a bral z toho, co se do ní dávalo. 7 Ježíš řekl: "Nech ji, uchovala to ke dni mého pohřbu! 8 Chudé máte vždycky s sebou, ale mne nemáte vždycky."
(Mt 26,11: chudé máte stále kolem sebe
Mk 14,7: + a kdykoliv chcete, můžete jim konat dobře

Dt 15,11: potřebný ze země nevymizí
(pomazala i hlavu Mt 26,7)

1) Marie udělala dobrý skutek, tedy skutek lásky:
je rozdíl mezi almužnou (skutkem milosrdenství) – něčím, co máme konat a co je téměř předepsáno, pomáhání s nápravou řádu světa, já se slituji nad někým
a skutkem lásky, tím co si vynutí daná chvíle v osobním setkání, Marie ho „velmi milovala“,
projevila velikou lásku (L 7,47), lásku jako odevzdání se celou bytostí
2) a pokud měly být dávány peníze potřebným, Ježíš je v tuto chvíli „na smrt jdoucí“, a tedy nejbídnější mezi bídnými

Žádné komentáře: