Jestliže vám pro četbu křesťanského internetu nezbývá čas na čtení Bible, nečtěte internet!

Farářské střípky

139. Dnes je tolik věcí "kultovních".

138. "Plán postavit tu silnici za dva roky se ukázal jako zbožné přání. Stavba nakonec trvala pět a půl let." Dříve se pro rozvoj zbožnosti lidu stavěly především kostely. Dnes silnice, mosty, železnice...

137. "Do Betléma pospíchám", zpívá Neckář, a koleduje si o přesdržku: "A tak nesu jehněčí, není záhodno držet půst, musí nám jako z vody růst, ten zázrak člověčí člověčí."

136. Vánoční stromek je invazní druh. Rozšiřuje se po celém světě.

135. "Sbohem" se říct může. Ale "s Bohem", to už je za hranou.

134. Čte Bibli a takto jí rozumí: před křtem má člověk vyznat své hříchy, po křtu má donést ovoce.

133. Četl jsem se studenty sedmou kapitolu Písně písní. "To je fakt z Bible? Tak to je dobrý." (Zajímalo by mě, kolik z čtenářů tohoto blogu teď začne listovat v Bibli.)

132. Současná evangelická kázání jsou určitým způsobem dokonalá - ve zdůvodňování, proč náš život ještě není proměněný. Často jsou taková kázání i krásná - jako filigránské argumentační stavby.

131. Takové uvedení koncertu jsem ještě nezažil: "Protože je v Bibli napsáno: ´Na počátku bylo slovo´, řeknu i já před hudbou několik slov."

130. "Vymodlil si faul." - Mistrovství světa v hokeji.

129. Strhl nás proud, všichni to cítíme. Modlitba je vyhozením kotvy. Zachytí se?

128. I Evropský soud pro lidská práva zamítl premiérovu stížnost, že je veden ve svazcích StB. Jestli se nám odvolá ještě jako Hus ke Kristu, pak je v pohodě navěky.

127. Když se v písni Bůh je záštita má zpívá konec verše "záštita ma-a", zní jako popěvek čínských maoistů.

126. Check-in byl v pátek odpoledne, vypadnout jsme museli v neděli ráno. Prý třídenní pobyt...

DALŠÍ "STŘÍPKY" JSOU VE SLOŽKÁCH VPRAVO

Kázání o svatbě v Káni

o svatbě v Káni Galilejské (J 2,1-11)

Svatopluk karásek z biblického textu vytáhne
jeden důležitý motiv: nejlepší víno až nakonec
- zvykem bylo nalévat v průběhu hostiny nejlepší víno na začátek,
a později, když už možná byli trochu podroušeni,
nepoznali tak dobře, nebo jim nevadilo,
že se nalévá víno horší
- s Ježíšem se to však na této hostině obrací
po víně obyčejném, byť třeba dobrém,
přichází na stůl víno výborné
- hostina je v písni obrazem celého našeho života:
běžné očekávání je, že stárnutím je život horší, méně kvalitní
stesky Ž 71,9.17n

Sváťa nás vybízí, abychom od Boha očekávali to nejlepší

1) nakonec - „na sklonku našich dní“
po tělesné smrti – „v svý smrti jen přejdeš most“ sl. 6
na slavnosti v království Božím
(toto očekávání znal už SZ: Iz 25,6-8)

2) ale tu chuť věčnosti můžeme zakoušet už také dnes

- obecně ve všem, co nám Bůh dává
„v žití tvém dnes každá radost tvá
radost tu úplnou předjímá“ sl. 6

- a speciálně ve víně večeře Páně J 6,52-56
kdo pije mou krev, má život věčný

Žádné komentáře: